Pouhé čtyři dny stačily, aby v úseku železniční trati č. 250 mezi městem Přibyslav a obcí Stříbrné Hory byly odstraněny tři silniční mosty, které se nad kolejištěm klenuly od roku 1953.
Dobře připravená operace začala v šest hodin ráno soboty 6. července, ten den dělníci a technici pracovali až do půlnoci, a skončila k úternímu večeru 9. července. Trať byla vyloučena z provozu, cestující náhradně přepravovaly autobusy.
O úspěchu rozhodlo nasazení speciální techniky. Až dvě stě tun vážící mosty byly „nekonečnými“ diamantovými lany rozřezány na díly (nejtěžší z nich měl hmotnost 33 tun), po rozporcovnání byly vyzdviženy a těžkotonážními jeřáby firmy Hanyš přemístěny na přilehlé louky. Železobetonová masa bude postupně rozdrcena na drobnou směs a použita k další výstavbě.
Ukázala se obrovská sehranost dělníků a techniků ze dvou společností z Ústeckého kraje - Speciální stavby Most v čele se stavbyvedoucím Petrem Machem a BBC Šoun z Krupky, které velel Jiří Šulc.
Byl to jeden z prvních větších výkonů kompletní modernizace 8 km dlouhého traťového úseku mezi železničními stanicemi Přibyslav a Pohled. Rekonstrukce umožní zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Celkovou přestavbou projdou obě stanice a také zastávky mezi nimi. Stavební práce potrvají až do roku 2026.
Hlavním zhotovitelem stavby za 2,77 miliardy korun, je společnost Chládek & Tintěra.
Ivo Havlík
Foto autora